Blog



De ultieme internetkiller is een betere service

Is internet wel de schuldige?

Veel winkeliers geven het internet de schuld van hun teruglopende omzet. Nu is het maar de vraag of dat de schuld van dat internet is of dat de ondernemer hier zelf voor zorgt.

Een voorbeeld uit de fotografie

Een anecdote. Een paar jaar geleden kon ik een bijzondere cameralens voor een prikkie op de kop tikken maar er was een adapter voor mij Nikon voor nodig. Nu heeft ons dorp toevallig twee goede camerazaken. Helaas beweerde de eerste dat het onderdeel niet bestond en dat hij het dus niet kon bestellen.

De andere, dealer van een topmerk, kwam met hetzelfde verhaal en wilde wel even een merklens leveren. 's Avonds heb ik voor 14 usdollar incl. verzendkosten het onderdeel in New York besteld en twee dagen later stond UPC er mee voor de deur...Vreemd, dat je dat soort locale winkels voortaan mijdt als je iets speciaals nodig hebt, nietwaar?

Vakkennis is vaak gering

En daarmee komen we aan de kern van de zaak: In heel veel winkels is de kennis van de verkopers dusdanig gering dat het lonend is om naar internet uit te wijken. En dat is natuurlijk best vreemd.

De concurrentie op internet is moordend

Inderdaad, als je als ondernemer het internet opgaat krijg je te maken met een moordende concurrentie. Op prijs en levering ga je dat gevecht echt niet winnen. Dat hoef je niet eens te proberen.

Ondernemers hebben een grote troef

Maar u hebt als ondernemer één hele grote troef in handen waarmee u het wint van ELKE interwinkel. En die troef heet service. Liefst nog gecombineerd met wat vakkennis. En dan gaan we het nog niet hebben over het totaal niet serieus nemen van klanten die iets bijzonders zoeken.

Iets speciaals is een paar muisklikken weg

Want vergeet nooit, als een klant iets bijzonders zoekt dan is dat nooit verder dan een paar muisklikken weg...Al zit de winkel in Tokio of New York, met Paypal betaalt de klant gewoon zonder verdere extra kosten met zijn rekening bij de Rabobank op de hoek.


Sleutelwoorden

winnen(14) wijken(14) dorp(15) deur(23) verkopers(25) vergeet(27) vreemd(28) betaalt(33) helaas(33) serieus(33) bijzondere(36) zaak(36) totaal(37) service(43) liefst(44) winkels(50) ondernemers(52) nietwaar(52) concurrentie(54) winkeliers(58) rekening(61) zoekt(65) inderdaad(66) voorbeeld(69) prijs(81) internet:485;klanten:446;zoeken:316;kosten:231;klant:208;vraag:187;nooit:165;eerste:158;best:117;ondernemer:106;kennis:93;prijs:81;voorbeeld:69;inderdaad:66;zoekt:65;rekening:61;winkeliers:58;concurrentie:54;nietwaar:52;ondernemers:52;winkels:50;liefst:44;service:43;totaal:37;zaak:36;bijzondere:36;serieus:33;helaas:33;betaalt:33;vreemd:28;vergeet:27;verkopers:25;deur:23;dorp:15;wijken:14;winnen:14
Info voor de pers
Veel gestelde vragen
Links en resources
Wie zijn wij